Afdeling

GroenLinks Nuth is na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014, met twee raadzetels, in de nieuwe coalitie gekomen waarbij John Essers werd voorgedragen als nieuwe wethouder van Financiën & Participatie. Namens de fractie zitten Louis de Rijk en Niels Verboom in de gemeenteraad.

Na een dubieuze raadsvergadering op maandag 12 september 2016, is de coalitie gevallen en zit GroenLinks Nuth in de oppositie. Wethouder John Essers is niet langer in functie en werkt nu op de achtergrond voor GroenLinks.

GroenLinks Nuth behaalde tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 745 stemmen. Door jarenlang constructief werken binnen de raad is GroenLinks Nuth toegetreden tot de coalitie bestaande uit CDA, Leefbaar Nuth, GroenLinks Nuth en VVD. Zoals al eerder beschreven is deze coalitie sinds 12 september 2016 niet langer meer.

Louis de Rijk en Niels Verboom vertegenwoordigen GroenLinks Nuth in de raad.

Naast twee raadsleden heeft GroenLinks Nuth ook een achterban bestaande uit een tiental personen die vergaderingen bijwonen, deskundigheid bieden en de raadsleden een hand helpen bij zowel grote als kleine dossiers.

GroenLinks Nuth maakt deel uit van de afdeling GroenLinks Maastricht-Heuvelland (Maastricht, Eijsden-Margraten, Valkenburg a/d Geul, Gulpen-Wittem, Nuth)